Termeni și condiții

Condiții comerciale generale

 

I.

Dispoziții de bază

  1. Acește Condiții comerciale generale (denumite în continuare „Condiții comerciale generale”) sunt emise de:

 

Mirkos s.r.o.

CIF: 50905007

sediul: Štúrová 102/6, Nováky 97271, Slovacia

Înregistrată în Trenčín, dept. Sro, vl.č.35090 / R 1.8.2017

datele de contact:

info@lemes.ro

+40 373 811 657

www.lemes.ro

(mai departe  ca și„vănzător“)

Cont bancar: RO07BACX0000002312994000

 

  1. Acești termeni și condiții comericale modifică drepturile și obligațiile reciproce ale vânzătorului și ale persoanei fizice care încheie un contract de cumpărare în afara afacerii sale ca și consumator sau în cadrul afacerii sale ("cumpărător") printr-o interfață web situată pe site-ul disponibil pe lemes. sk (denumit în continuare „magazin online“).
  2. Prevederile termenilor și condițiilor comerciale fac parte integrantă din contractul de cumpărare. Aranjamentul adițional din contractul de cumpărare are prioritate față de prevederile acestor termeni și condiții.
  3. Acești termeni și condiții și contractul de cumpărare sunt în limba română.

 

II.

Informații despre bunuri și prețuri

  1. Informații despre mărfuri, inclusiv prețul fiecărui articol și caracteristicile sale principale sunt oferite pentru fiecare articol în catalogul magazinului online. Prețurile mărfurilor includ TVA, toate taxele și costurile aferente pentru returnarea mărfurilor, în cazul în care aceste bunuri nu pot fi returnate prin poștă. Prețurile mărfurilor rămân valabile atâta timp cât sunt afișate în magazinul online. Această prevedere nu împiedică negocierea unui contract de cumpărare în condiții convenite individual.
  2. Orice prezentare a mărfurilor plasate în catalogul magazinului online are caracter informativ, vânzătorul nefiind obligat să încheie un contract de cumpărare cu privire la aceste bunuri.
  3. Informațiile privind costurile asociate cu ambalarea și livrarea mărfurilor sunt publicate în magazinul online. Informațiile privind costurile asociate cu ambalarea și livrarea mărfurilor listate în magazinul online sunt valabile numai în cazurile în care mărfurile sunt livrate pe teritoriul României.
  4. Orice reduceri la prețul de achiziție al mărfurilor nu pot fi combinate într-e ele cu excepția cazului în care vânzătorul și cumpărătorul convin altfel.

 

III.

Comanda si încheierea unui contract de cumpărare

  1. Costurile care reies prin utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de cumpărare (costuri de conectare la internet, costuri de convorbiri telefonice), vor fi suportate de către cumpărător. Aceste costuri nu diferă de tariful de bază.
  2. Cumpărătorul poate efectua comanda în următoarele feluri:
  • prin contul său de client, dacă a făcut o înregistrare anterioară în magazinul online,
  • prin completarea formularului de comandă fără înregistrare.
  1. La plasarea unei comenzi, cumparatorul alege marfa, numarul de piese de marfa, modalitatea de plata si livrare.
  2. Înainte de trimiterea comenzii, cumpărătorul are posibilitaea să verifice și să modifice datele pe care le-a introdus în comandă. Cumpărătorul trimite comanda vânzătorului făcând clic pe butonul„comandă”. Datele furnizate în comandă sunt considerate corecte de câtre vânzător. Condiția pentru valabilitatea comenzii este completarea tuturor informațiilor obligatorii din formularul de comandă și confirmarea din partea cumpărătorului că a citit acești termeni și condiții.
  3. Imediat după primirea comenzii, vânzătorul va trimite cumpărătorului o confirmare de primire a comenzii la adresa de e-mail pe care cumpărătorul a introdus-o în comandă. Această confirmare este automată și nu este considerată un contract. Condițiile curente de afaceri ale vânzătorului sunt atașate confirmării. Contractul de cumpărare se încheie numai după acceptarea comenzii de către vânzător. Notificarea de primire a comenzii se livreaza pe adresa de email a cumpărătorului.
  4. În cazul în care oricare dintre cerințele specificate în comandă nu poate fi îndeplinită de către vânzător, acesta va trimite oferta modificată pe adresa de e-mail a cumpărătorului. Oferta modificată este considerată o nouî propunere a contractului de cumpărare iar contractul de cumpărare se încheie într-un astfel de caz prin confirmarea cumpărătorului de acceptare a acestei oferte către vânzător la adresa sa de e-mail specificată în acești termeni și condiții.
  5. Toate comenzile primite de vânzător sunt obligatorii. Cumpărătorul poate anula comanda până când acesta primește o notificare de primire a comenzii de către vânzător. Cumpărătorul poate anula comanda telefonic la numărul de telefon al vânzătorului sau prin e-mail la adresa de email a vânzătorului, ambele specificate în acești termeni și condiții.
  6. În cazul unei erori tehnice evidente din partea vânzătorului în privința  prețului mărfurilor în magazinul online sau în timpul comenzii, vânzătorul nu este obligat să livreze bunurile cumpărătorului la acest preț evident incorect. Vânzătorul informează cumpărătorul despre eroare fără întârzieri nejustificate și trimite oferta modificată cumpărătorului pe adresa acestuia de e-mail. Oferta modificată este considerată o nouă propunere al contractului de cumpărare și în acest caz contractul de cumpărare se încheie printr-o confirmare de acceptare de către cumpărător la adresa de e-mail a vânzătorului.

 

IV.

Contul clientului

  1. Pe baza inregistrării cumpărătorului făcută în magazinul online, cumpărătorul își poate accesa contul de client. Cumpărătorul poate comanda bunuri din contul său de client. Cumpărătorul poate comanda mărfuri și fără înregistrare.
  2. La înregistrarea în contul clientului și la comandarea bunurilor, cumpărătorul este obligat să precizeze toate datele corect și veridic. Cumpărătorul este obligat să actualizeze datele specificate în contul de utilizator la orice modificare. Datele furnizate de cumpărâtor în contul clientului și la comanda bunurilor sunt considerate corecte de către vânzător.
  3. Accesul în contul clientului este securizat prin numele utilizatorului și parolă. Cumpărătorul este obligat să păstreze confidențialitatea cu privire la informațiile necesare accesării contului său de client. Vânzătorul nu este responsabil pentru nici o utilizare greșită a contului de client de către terți.
  4. Cumpărătorul nu are dreptul să permită utilizarea contului de client către terți.
  5. Vânzătorul poate anula contul de utilizator, mai ales dacă cumpărătorul nu își folosește contul de utilizator pentru o perioadă mai lungă de timp, sau dacă cumpărătorul își încalcă obligațiile din contractul de cumpărare și din acești termeni și condiții.
  6. Cumpărătorul recunoaște că este posibil ca contul acestuia să nu fie disponibil non-stop, în special în ceea ce privește întreținerea necesară a echipamentelor hardware și software ale vânzătorului, sau  întreținerea necesară a hardware-ului și software-ului terților.

 

V.

Condițiile de plată și livrarea comenzilor

  1. Cumpărătorul poate plăti prețul mărfurilor și orice costuri asociate cu livrarea mărfurilor conform contractului de cumpărare în următoarele moduri:
  • prin transfer fără numerar în contul bancar al vânzătorului RO07BACX0000002312994000 de la Unicredit Bank
  • transfer fără numerar în contul vânzătorului prin gateway-ul de plată GoPAY
  • ramburs la livrare la primirea comenzii,
  1. Împreună cu prețul de achiziție, cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului costurile asociate ambalării și livrării mărfurilor în valoarea contractuală. Cu excepția cazului în care se specifică în mod expres altfel mai jos, prețul de achiziție include și costul asociat cu livrarea comenzii.
  2. În cazul plății în numerar, prețul de achiziție se plătește la primirea mărfii. În cazul plății fără numerar, prețul de achiziție se plătește în termen de 7 zile de la încheierea contractului de cumpărare.
  3. În cazul plății prin gateway-ul de plată, cumpărătorul urmează instrucțiunile furnizorului de plată electronică relevant.
  4. În cazul plății fără numerar, obligația cumpărătorului de a plăti prețul de cumpărare este îndeplinită în momentul creditării sumei relevante în contul bancar al vânzătorului.
  5. Vânzătorul nu solicită nicio plată în avans sau altă plată similară de la cumpărător. Plata prețului de achiziție înainte de trimiterea comenzii nu este considerat un avans.
  6. Potrivit Legii privind înregistrarea vânzărilor, vânzătorul este obligat să emită o chitanță în numerar cumpărătorului. Totodată, acesta este obligat să înregistreze online veniturile încasate la administratorul fiscal, în cazul unei defecțiuni tehnice apoi în cel mult 48 de ore.
  7. Bunurile sunt livrate cumpărătorului:
  • la adresa specificată de cumpărător în comandă
  1. Alegerea modului de livrare se face in timpul efectuării comenzii.
  2. Costurile de livrare a mărfurilor în funcție de modalitatea de expediere și de primire a mărfurilor sunt specificate în comanda cumpărătorului și în confirmarea comenzii de către vânzător. În cazul în care modalitatea de transport este convenită pe baza unei cereri speciale a cumpărătorului, cumpărătorul suportă riscul și orice costuri suplimentare asociate acestui mod de transport.
  3. În cazul în care vânzătorul este obligat prin contractul de cumpărare să livreze bunurile în locul specificat de cumpărător în comandă, cumpărătorul este obligat să preia bunurile la livrare. În cazul în care din motive din partea cumpărătorului este necesară livrarea repetă a bunurilor sau în alt mod decât cel menționat în comandă, cumpărătorul este obligat să plătească costurile asociate livrării repetate a bunurilor, respectiv costurile asociate cu o altă metodă de livrare.
  4. La primirea mărfii de la transportator, cumpărătorul este obligat să verifice integritatea ambalajului mărfii și în cazul oricăror defecte să anunțe imediat transportatorul. În cazul unei încălcări a ambalajului care indică intrarea neautorizată în transport, cumpărătorul nu trebuie să preia comandat de la transportator.
  5. Vânzătorul va emite un document fiscal - factură către cumpărător. Documentul fiscal este trimis pe adresa de email a cumpărâtorului.
  6. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor achitând prețul integral de cumpărare al mărfurilor, inclusiv costurile de livrare, dar mai întâi prin preluarea bunurilor. Răspunderea pentru pierderea accidentală, deteriorarea sau distrugerea mărfii trece către cumpărător în momentul primirii mărfii sau în momentul în care cumpărătorul a fost obligat să preia bunurile, dar nu a făcut acest lucru cu încălcarea contractului de cumpărare.

 

VI.

Dreptul de retragere din contract

  1. Cumpărătorul care a încheiat un contract de cumpărare în afara activității sale de consumator are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare fără a invoca un motiv.
  2. Perioada de retragere din contract este de 14 zile:
  • de la data în care a fost preluată comanda,
  • de la data preluării ultimei livrări de bunuri, dacă obiectul contractului îl reprezintă mai multe tipuri de bunuri sau livrarea mai multor piese
  • de la data preluării primei livrări de bunuri, dacă obiectul contractului este o livrare regulată repetată de bunuri comandate.
  1. Cumpărătorul nu se poate retrage  din contractul de cumpărare:
  • privind prestarea de servicii, dacă acestea au fost îndeplinite cu acordul său  în prealabil înainte de expirarea perioadei de retragere din contract și vânzătorul a informat cumpărătorul înainte de încheierea contractului că într-un astfel de caz nu are dreptul de a se retrage din contract iar  serviciul a fost prestat în întregime;
  • privind furnizarea de bunuri sau servicii, al căror preț depinde de fluctuațiile pieței financiare, independent de voința vânzătorului și care pot interveni în perioada de retragere din contract;
  • de la livrarea băuturilor alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, care poate fi livrat numai după treizeci de zile și al căror preț depinde de fluctuațiile pieței independente de voința vânzătorului;
  • cu privire la furnizarea de bunuri care au fost modificate conform cerințelor cumpărătorului, bunurilor la comandă sau bunuri destinate special unui cumpărător;
  • de la livrarea mărfurilor perisabile, precum și a mărfurilor care, datorită naturii lor, au fost amestecate iremediabil cu alte bunuri după livrare;
  • de la furnizarea de bunuri în ambalaje sigilate care nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă și al căror ambalaj de protecție a fost deteriorat după livrare;
  • de livrare a înregistrărilor audio, înregistrări video, cărți sau software de calculator, dacă acestea sunt vândute într-un pachet de protecție și cumpărătorul a desfăcut acest pachet,
  • furnizarea de ziare periodice sau reviste, cu excepția vânzărilor în baza unui contract de abonament și a vânzării de cărți care nu sunt furnizate în ambalaje de protecție;
  • cu privire la livrarea de conținut electronic altul decât pe un suport tangibil, dacă furnizarea acestuia a început cu acordul expres al cumpărătorului iar acesta a declarat că a fost informat în mod corespunzător despre faptul că prin exprimarea acestui consimțământ își pierde dreptul de retragere din contract;
  • în alte cazuri specificate în § 7 alin. 6 din Legea nr. 102/2014 Col. privind protecția consumatorilor la vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii în baza unui contract încheiat la distanță sau a unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului, cu modificările ulterioare.
  1. Pentru a respecta perioada de retragere, cumpărătorul trebuie să trimită o declarație de retragere în termenul de retragere.
  2. Pentru a se retrage din contractul de cumpărare, acesta poate folosi modelul formularului de retragere furnizat de către vânzător. Retragerea din contractul de cumpărare va fi trimisă de către cumpărător la adresa de e-mail sau de livrare a vânzătorului specificată în acești termeni și condiții. Vânzătorul va confirma imediat cumpărătorului primirea formularului.
  3. Cumpărătorul care s-a retras din contract este obligat să returneze bunurile vânzătorului în termen de 14 zile de la retragerea din contract. Cumpărătorul suportă costurile asociate returnării bunurilor către vânzător, chiar dacă bunurile nu pot fi returnate din cauza naturii lor prin poștă.
  4. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract, vânzătorul îi va returna fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la retragerea din contract toți banii inclusiv costurile de livrare, pe care le-a primit de la el, în același mod. Vânzătorul va returna cumpărătorului fondurile primite în alt mod numai dacă cumpărătorul este de acord și dacă nu îi reies  în plus costuri suplimentare.
  5. În cazul în care cumpărătorul a ales o altă metodă decât cea mai ieftină metodă de livrare a mărfurilor oferită de vânzător, vânzătorul va returna cumpărătorului costul livrării mărfurilor în suma corespunzătoare celei mai ieftine metode de livrare a mărfurilor oferite.
  6. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul nu este obligat să returneze cumpărătorului banii primiți înainte ca acesta să predea bunurile sau să dovedească că a trimis bunurile comandate vânzătorului.
  7. Bunurile trebuie returnate de către cumpărător vânzătorului nedeteriorate, neuzate, nefolosite și, dacă este posibil  în ambalajul lor original. Vânzătorul are dreptul să compenseze unilateral dreptul la despăgubiri pentru prejudiciul cauzat mărfurilor cu dreptul cumpărătorului la rambursarea prețului de cumpărare.
  8. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare din cauza vânzării în întregime a stocului său, a indisponibilității bunurilor sau atunci când producătorul, importatorul sau furnizorul de bunuri a întrerupt producția sau importul de bunuri. Vânzătorul informează imediat cumpărătorul prin adresa de e-mail specificată în comandă și returnează în termen de 14 zile de la notificarea retragerii din contractul de cumpărare toți banii, inclusiv costurile de livrare primite de la acesta în contract  în acelați fel sau specificat de cumpărător.

 

VII.

Drepturile dintr-o prestare defectuoasă

  1. Vânzătorul este responsabil față de cumpărător că bunurile nu sunt defecte la primire. În special, vânzătorul este responsabil față de cumpărător  de faptul că la momentul în care cumpărătorul a preluat bunurile:
  • bunurile au caracteristicile convenite de părți și, în lipsa unui acord, au caracteristicile descrise sau așteptate de vânzător în ceea ce privește natura mărfurilor și publicitatea făcută de vânzător;
  • bunurile sunt adecvate scopului declarat de către vânzător pentru utilizarea lor sau pentru care sunt utilizate de obicei bunuri de acest fel;
  • mărfurile corespund calității sau designului eșantionului sau modelului convenit, dacă calitatea sau designul a fost determinat conform eșantionului sau modelului convenit;
  • mărfurile sunt în cantitatea sau greutatea corespunzătoare și
  • mărfurile respectă cerințele reglementărilor legale.
  1. În cazul în care defectul  reiese în termen de șase luni de la primirea mărfii de către cumpărător, mărfurile sunt considerate ca fiind defecte la momentul primirii acestora. Cumpărătorul are dreptul de a exercita drepturile care decurg dintr-un defect care apare la bunurile de consum în termen de douăzeci și patru de luni de la primire. Această prevedere nu se aplică mărfurilor vândute la un preț mai mic pentru un defect pentru care s-a convenit un preț mai mic, la uzura bunurilor din cauza utilizării normale a acestora, la bunurile second-hand pentru un defect corespunzător gradului de utilizarea sau uzura bunurilor pe care le-a avut la preluarea de către cumpărător, sau după natura bunurilor.
  2. În cazul unui defect, cumpărătorul poate depune o reclamație vânzătorului și poate solicita:
  • dacă defecțiunea poate fi remediată:
  • înlăturarea gratuită a defectelor bunurilor;
  • schimbarea produsului cu un alt produs,
  • în cazul în care defecțiunea nu poate fi remediată:
  •  o reducere rezonabilă din prețul de achiziție,
  • retragrea din contract.
  1. Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract:
  • dacă mărfa prezintă un defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corectă a acesteia ca un lucru fără defecte,
  • în cazul în care bunl comandat nu pot fi utilizat  în mod corespunzător din cauza reapariției defectului sau a defectelor după reparație,
  • în cazul în care nu poate folosi produsul comandat în mod corespunzător din cauza unui număr mare de defecte ale produsului.
  1. Vânzătorul este obligat să accepte reclamația în orice unitate unde este posibil să accepte reclamația, sau la sediul social sau la sediul său de activitate. Consumatorul poate depune și o plângere la o persoană desemnată de către vânzător. In cazul in care reclamația consumatorului este rezolvată de către o persoană desemnată de vânzător, acesta se poate ocupa de reclamație doar prin predarea bunurilor reparate, in caz contrar reclamația va fi înaintată vânzătorului pentru rezolvarea acesteia. Vânzătorul este obligat să emită o confirmare scrisă către cumpărător despre momentul în care cumpărătorul și-a exercitat dreptul, care este conținutul reclamației și ce metodă de rezolvare a reclamației solicită cumpărătorul, precum și confirmarea datei și modului de rezolvare a reclamației, inclusiv confirmarea reparației și a duratei sau justificarea în scris pentru respingerea reclamației.
  2. În cazul în care consumatorul depune o reclamție, vânzătorul sau un angajat autorizat de acesta sau o persoană desemnată este obligat să informeze consumatorul cu privire la drepturile sale care decurg din executarea incorectă. Pe baza deciziei consumatorului cu privire la drepturile ce decurg din executarea eronată, vânzătorul sau angajatul său împuternicit sau persoana desemnată este obligat să stabilească de îndată modalitatea de soluționare a reclamației, în cazuri dificile în cel mult trei zile lucrătoare de la data depunerii reclamației iar în cazurile justificate, dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării produsului nu mai târziu de 30 de zile de la data depuneri reclamației.
  3. După stabilirea modului de rezolvare a reclamației, aceasta inclusiv înlăturarea defecțiunii  trebuie soluționate imediat, iar în cazurile justificate, reclamația poate fi soluționată ulterior. Cu toate acestea, soluționarea reclamației, inclusiv înlăturarea defectului, nu poate dura mai mult de 30 de zile de la data depuneri reclamației. Expirarea acestei perioade în zadar este considerată o încălcare materială a contractului, iar cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare sau are dreptul de a schimba prdusele cu altele noi. Momentul voinței cumpărătorului (exercitarea dreptului de executare incorectă) către vânzător este considerat a fi momentul reclamației.
  4. Vânzătorul informează cumpărătorul în scris despre rezultatul reclamației, în cel mult 30 de zile de la data reclamației.
  5. Dreptul de executare incorectă nu aparține cumpărătorului dacă cumpărătorul a știut înainte de preluarea lucrului că lucrul este defect sau dacă cumpărătorul a cauzat el însuși defectul.
  6. În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor rezonabile suportate în legătură cu reclamația. Cumpărătorul poate exercita acest drept de la vânzător în termen de o lună de la expirarea perioadei de garanție.
  7. Cumpărătorul are posibilitatea de a alege modalitatea de reclamație și rezolvarea acesteia, dacă există mai multe opțiuni.
  8. Drepturile și obligațiile părților contractante cu privire la drepturile care decurg din executarea incorectă sunt reglementate de Secțiunile 499 la 510, Secțiunile 596 la 600 și Secțiunile 619 la 627 din Legea nr. 40/1964 Coll. Din Codul civil modificat și Legea nr. 250 / 2007, privind protecția consumatorului, cu modificările ulterioare.

 

VIII.

Livrarea

  1. Părțile contractante își pot trimite întreaga corespondență scrisă reciproc prin e-mail.
  2. Cumpărătorul livrează corespondența vânzătorului la adresa de e-mail specificată în acești termeni și condiții. Vânzătorul livrează corespondența cumpărătorului la adresa de e-mail specificată în contul său de client sau în comandă.

 

IX.

Soluționarea extrajudiciară a litigiilor

  1. Consumatorul are dreptul de a solicita despăgubiri de la vânzător dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a tratat reclamația sa ori dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile. Consumatorul are dreptul de a solicita inițierea unei soluții alternative (extrajudiciare) a litigiilor către entitatea SAL, dacă vânzătorul a răspuns solicitării în conformitate cu teza anterioară sau nu a răspuns în termen de 30 de zile de la data expedieri acesteia. Acest lucru nu aduce atinge  capacitea consumatorului de a se adresa justiției.
  2. Autoritatea pentru protecția consumatorilor, cu sediul social la: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, Număr de identificare a companiei: 17 331 927, care poate fi contactată în acest scop la adresa Autorității pentru protecția consumatorilor, Inspectoratul Central, Departamentul de Relații Internaționale și soluționare alternativă a disputelor, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, sau electronic la ars@soi.sk sau @ soi.sk. Adresa de internet: https://www.soi.sk/. Platforma online de soluționare a litigiilor de la http://ec.europa.eu/consumers/odr poate fi utilizată pentru a rezolva litigiile dintre vânzător și cumpărător în temeiul contractului de cumpărare.
  3. Centrul European al Consumatorului din Republica Slovacă, cu sediul social la Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava, adresa de internet: http://esc-sr.sk/ este un punct de contact în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 182/2011 a Parlamentului European și a Consiliului. 524/2013 din 21 mai 2013 privind soluționarea litigiilor consumatorilor online și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și Directiva 2009/22/CE (Regulamentul de soluționare online a litigiilor de către consumator).
  4. Vânzătorul are dreptul de a vinde mărfuri pe baza unei licențe comerciale. Licențiarea comercială este efectuată în limitele competențelor sale de către Oficiul raional relevant al Departamentului de Licențiere Comercială. Într-o măsură limitată, Autoritatea Slovacă de Inspecție a Comerțului supraveghează respectarea Legii nr. 250/2007 Col. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificat.

 

X.

Dispoziții finale

  1. Toate acorudile dintre vânzător și cumpărător sunt guvernate de legile Republicii Slovace. Dacă relația stabilită prin contractul de cumpărare conține un element internațional, părțile au convenit că relația este guvernată de legea Republicii Slovace. Acest lucru nu afectează drepturile consumatorului conform legislației generale obligatorii.
  2. Vânzătorul nu este într-o realație cu cumpărătorul  în raport cu cumpărătorul prin nici un codex în conformitate cu prevederile Legii nr. 250/2007 Col. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificat.
  3. Toate drepturile asupra site-ului vânzătorului, în special drepturile de autor asupra conținutului, inclusiv aspectul paginii, fotografii, filme, grafice, mărci comerciale, logo-uri și alte conținuturi și elemente, aparțin vânzătorului. Este interzisă copierea, modificarea sau utilizarea în alt mod a site-ului web sau a oricărei părți a acestuia fără acordul vânzătorului.
  4. Vânzătorul nu este responsabil pentru erorile cauzate de intervenția terților în magazinul online sau ca urmare a utilizării acestuia contrar scopului său. Atunci când folosește magazinul online, cumpărătorul nu poate folosi proceduri care ar putea afecta negativ funcționarea acestuia și nu trebuie să desfășoare nici o activitate care i-ar putea permite lui sau terților să interfereze sau să utilizeze software-ul sau alte componente care alcătuiesc magazinul online și să utilizeze magazinul online. magazin, sau părțile sau software-ul acestuia într-un mod care ar fi contrar scopului său.
  5. Contractul de cumpărare, inclusiv condițiile de afaceri, este arhivate de către vânzător în formă electronică și nu este disponibil publicului.
  6. Textul termenilor și condițiilor poate fi modificat de către vânzător. Această prevedere nu afectează drepturile și obligațiile care decurg în perioada de valabilitate a versiunii anterioare a Termenilor și Condițiilor.
  7. Un exemplu de formular de retragere este atașat la termeni și condiții.

 

 

 

Politica de reclamații

 

  1. DISPOZIȚII GENERALE
  1. Vânzătorul este obligat să livreze bunurile comandate cumpărătorului, să predea documentele referitoare la bunuri și să îi permită cumpărătorului să dobândească drepturi de proprietate asupra acestora.
  2. Vânzătorul este obligat să livreze bunurile în cantitatea, calitatea și varianta specificate în contract și trebuie să le ambaleze sau să le echipeze pentru transport într-un mod adecvat și să predea cumpărătorului documentele necesare pentru preluarea și folosirea mărfii.
  3. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor comandate de îndată ce plătește comanda.
  4. Încălcarea substanțială a contractului de către vânzător presupune că în momentul încheierii contractului vânzătorul a cunoscut sau la acel moment, ținând cont de scopul contractului care decurge din conținutul acestuia sau de împrejurările în care a fost încheiat contractul, era rezonabil de anticipat să fie interesat de performanța vânzătorului în cazul unei astfel de încălcări a contractului. Dacă aceste criterii pentru o încălcare semnificativă a contractului nu sunt îndeplinite, este o încălcare nesemnificativă. În caz de dubiu, încălcarea contractului se prezumă a fi nesemnificativă.
  5. Daune materiale înseamnă pierderea, distrugerea sau deteriorarea unui articol, indiferent de motivele din care a avut loc.
  1. PERICOL DE STRICARE A BUNURILOR
  1. Pericolul de deteriorare a mărfii trece la cumpărător în momentul în care acesta preia bunurile de la vânzător, sau dacă nu o face la timp, în momentul în care vânzătorul îi permite să dispună de bunurile comandate  iar cumpărătorul încalcă contractul prin nepreluarea bunurilor.
  2. Dacă vânzătorul este obligat prin contract să predea bunurile comandate transportatorului într-un anumit loc pentru a fi transportate către cumpărător, cumpărătorul  preia riscul de deteriorare a mărfii predându-l transportatorului  în acel loc.
  3. În cazul în care contractul de cumpărare include obligația vânzătorului de a trimite bunurile, dar vânzătorul nu este obligat să predea mărfurile transportatorului într-un anumit loc, riscul de deteriorare a mărfii trece la cumpărător atunci când mărfurile sunt predate primului transportator pentru transport la destinatie.
  4. Avarierea bunurilor, apărută după transferul pericolului acesteia asupra cumpărătorului, nu afectează obligația acestuia de a plăti prețul de cumpărare, cu excepția cazului în care prejudiciul adus bunului s-a produs ca urmare a unei încălcări a obligațiilor de către vânzător. Aceste efecte nu apar în cazul în care cumpărătorul și-a exercitat dreptul de a cere livrarea bunurilor de înlocuire sau de a se retrage din contract.

III. DEFECTELE BUNURILOR

  1. În cazul în care vânzătorul își încalcă obligația conform art. I. alin. 2 din prezenta politică de reclamație, bunurile sunt defecte. Defectele mărfurilor sunt considerate a fi livrarea de bunuri, altele decât cele specificate în contract și defecte ale documentelor necesare pentru utilizarea bunurilor.
  2. În cazul în care din documentul de transport, documentul de livrare sau din declarația vânzătorului rezultă că acesta livrează mărfurile în cantități mai mici sau doar o parte din bunurile comandate, în cazul mărfurilor lipsă nu se aplică prevederile privind defecte ale bunurilor.
  3. Vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele bunurilor despre care cumpărătorul le cunoștea la momentul încheierii sau, ținând cont de circumstanțele în care a fost încheiat contractul, trebuia să le cunoască, cu excepția cazului în care defectele se referă la caracteristicile bunurilor  pe care ar trebui să-l aibă conform contractului.
  4. Vânzătorul este responsabil pentru defectul pe care îl au bunurile în momentul în care riscul de deteriorare a mărfii trece asupra cumpărătorului, chiar dacă defectul devine evident abia după acest timp. Acest lucru nu afectează obligațiile vânzătorului în baza garanției de calitate.
  5. Vânzătorul este răspunzător pentru orice defect care apare după această perioadă, dacă este cauzat de o încălcare a obligațiilor sale.
  1. Garanția calității
  1. Garantând calitatea mărfii, vânzătorul se obligă în scris că bunurile livrate vor fi potrivite pentru o anumită perioadă de timp pentru scopul convenit, altfel uzual, sau că va păstra proprietățile convenite, altfel uzuale.
  2. Asumarea obligației de garanție rezultă din contract sau certificatul de garanție. Durata perioadei de garanție sau termenul de valabilitate sau capacitatea de utilizare a bunurilor livrate este marcată pe ambalajul acestuia. Dacă o perioadă de garanție diferită este menționată în contractul vânzătorului sau în cardul de garanție, această perioadă se aplică.
  3. Perioada de garanție incepe să fie valabilă de la data în care a fost livrată comanda, dacă nu se stipulează altfel în contract sau certificatul de garantie. În cazul în care vănzâtorul este obligat să trimită marfa, perioada de garanție începe din ziua in care marfa ajunge la destinație.
  4. Perioada de garanție nu curge pentru o perioadă în care cumpărătorul nu poate folosi bunurile din cauza defectelor acesteia, pentru care vânzătorul este responsabil
  5. Răspunderea vânzătorului pentru defectele acoperite de garanția de calitate nu apare dacă aceste defecte au fost cauzate după trecerea riscului de deteriorare a mărfii prin evenimente externe și nu au fost cauzate de vânzător sau de persoanele cu ajutorul cărora vânzătorul a îndeplinit  obligația acestuia.
  1. OBLIGAȚIILE CUMPĂRĂTORULUI
  1. Cumpărătorul este obligat să inspecteze bunurile cât mai curând posibil după trecerea riscului de deteriorare a mărfii, ținând cont de natura mărfii.
  2. În cazul în care mărfurile sunt expediate vânzătorului, inspecția poate fi amânată până când mărfurile au fost transportate la destinație.
  3. În cazul în care cumpărătorul nu inspectează bunurile sau nu dispune ca acestea să fie preluate în momentul apariției riscului de deteriorare a mărfii, el poate reclama defectele constatate în cadrul acestei verificări numai dacă face dovada că marfa le avea deja pe acestea adică defecte la momentul riscului de deteriorare a bunurilor.
  1. RECLAMAȚIA DEFECTELOR
  1. Cumpărătorul este obligat să raporteze vânzătorului defectele mărfii fără întârziere nejustificată  după ce:
    1. cumpărătorul a constatat defectul
    2. kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť
  2. În cazul în care cumpărătorul nu îndeplinește această obligație in termeni stabiliți, dreptul cumpărătorului din bunuri nu poate fi admis in judecată.

VII. REVENDICĂRILE DIN DEFECTELE PRODUSELOR ÎN CAZUL ÎNCĂLCĂRII SEMNIFICATIVE A CONTRACTULUI.

  1. În cazul în care livrarea mărfurilor cu defecte încalcă contractul, cumpărătorul poate:
    1. cere eliminarea defectelor prin livrarea bunurilor de schimb pentru bunurile defecte, livrarea bunurilor care lipsesc,
    2. solicita eliminarea defectelor prin repararea bunurilor, dacă acestea se pot repara,
    3. solicita o reducere considerabilă din prețul de achiziție sau
    4. să se retragă din contract.
  2. Alegerea între aceste revendicări pentru vicii ale mărfurilor aparține cumpărătorului numai dacă acesta anunță vânzătorul în timp util asupra defectelor sau fără întârzieri nejustificate după o astfel de notificare. Cumpărătorul nu poate modifica revendicarea fără acordul vânzătorului. În caz contrar, are pretenții pentru vicii ale mărfurilor ca în cazul unei nerespectări minore a contractului.
  3. Totuși, dacă se dovedește că defecțiunile mărfurilor sunt ireparabile sau că repararea lor ar implica costuri disproporționate, cumpărătorul poate solicita livrarea mărfurilor de înlocuire, dacă vânzătorul solicită acest lucru fără întârzieri nejustificate după ce vânzătorul i-a comunicat acest fapt.
  4. În cazul în care vânzătorul nu înlătură defectele mărfii într-un termen suplimentar rezonabil sau dacă anunță înainte de expirarea acesteia că nu va elimina defectele, cumpărătorul se poate retrage din contract sau poate solicita o reducere rezonabilă din prețul de achiziție.

VIII. REVENDICĂRILE DIN DEFECTELE PRODUSELOR ÎN CAZUL ÎNCĂLCĂRII NESEMNIFICATIVE A CONTRACTULUI

  1. În cazul în care livrarea mărfurilor defecte încalcă contractul într-o manieră nesemnificativă, cumpărătorul poate solicita:
    1. livrarea mărfurilor lipsă și eliminarea altor defecte ale bunurilor
    2. reducere din prețul de achiziție
  2. În cazul în care cumpărătorul solicită înlăturarea defectelor mărfurilor, acesta nu poate face pretenții pentru defecte ale mărfurilor, altele decât cererea de despăgubire înainte de expirarea termenului rezonabil suplimentar pentru eliminarea defectelor.
  3. În cazul în care vănzâtorul nu rezolvă defectele bunurilor în acest termen, cumpărâtorul poate pretinde o reducere din prețul de achiziție sau se poate retrage din contract, care trebuie notificată în prealabil vănzâtorului.
  4. În cazul în care cumpărătorul nu pretinde o reducere din prețul de achiziție sau nu se retrage din contract conform paragrafului anterior, vânzătorul este obligat să livreze bunurile lipsă. El este obligat să elimine alte defecte la alegere prin repararea mărfii sau livrarea mărfurilor de înlocuire, însă metoda aleasă de eliminare a defecțiunilor nu trebuie să determine cumpărătorul să suporte costuri disproporționate.
  5. La livrarea bunurilor de înlocuire, vânzătorul este îndreptățit să ceară cumpărătorului să îi returneze bunurile schimbate  pe cheltuiala acestuia, în starea în care le-a livrat.
  6. Dreptul la o reducere la prețul de achiziție corespunde diferenței dintre valoarea pe care bunurile ar trebui să o aibă fără defecte și valoarea pe care bunurile ar fi trebuit să o fi livrat cu defecte, momentul decisiv pentru determinarea valorilor fiind momentul la care bunurile ar fi trebuit să fie livrate cu defecte și ar trebui să aibă loc.
  1. DISPOZIȚII SPECIALE PRIVIND EFECTELE LA RETRAGEREA DIN CONTRACT

Cumpărătorul nu se poate retrage din contract dacă nu a sesizat vânzătorului defectele la timp.

  1. Efectele retragerii nu vor apărea sau expira dacă cumpărătorul nu poate returna bunurile în starea în care au fost primite. Cu toate acestea, acest lucru nu se aplică în cazul în care:
    1. incapacitatea de a returna bunurile în starea specificată în acesta nu este cauzată de un act sau o omisiune a cumpărătorului sau
    2. starea mărfii s-a schimbat ca urmare a unei inspecții efectuate în mod corespunzător pentru a detecta defectele bunurilor comandate.
    3. înainte de descoperirea defectelor, cumpărătorul a vândut bunurile sau o parte a acestora, a consumat bunurile în întregime sau parțial ori le-a modificat în utilizarea lor normală.
  2. În cazul prevăzut la alin. 2 pct. c) cumpărătorul este obligat să returneze bunurile nevândute sau neconsumate sau bunurile alterate și să acorde vânzătorului despăgubiri în limita sumei în care a beneficiat de folosirea acestora.

 

 

Acești termeni și condiții intră în vigoare din 23.2.2022